Wiadomości z rynku

czwartek
30 października 2025

Nowoczesne rozwiązania wspierające transport

Rozwój usług dla przewoźników drogowych
30 października 2025
 
W ostatnich latach sektor transportu drogowego przechodzi dynamiczne zmiany. Rosnące wymagania rynkowe, cyfryzacja oraz nacisk na efektywność i ekologię wymuszają na przewoźnikach sięganie po nowoczesne narzędzia i usługi. Kluczowymi obszarami, w których następuje intensywny rozwój, są m.in. karty paliwowe, obsługa opłat drogowych…

Nowoczesne rozwiązania nie tylko usprawniają codzienną działalność firm transportowych, ale również zwiększają bezpieczeństwo, redukują koszty i poprawiają konkurencyjność.

Karty paliwowe stały się nieodłącznym elementem pracy kierowców i menedżerów flot. Dzięki nim przewoźnicy zyskują dostęp do bezgotówkowego tankowania w szerokiej sieci stacji paliw w całej Europie, a także korzystają z rabatów na paliwo oraz uproszczonego rozliczania VAT-u i akcyzy.
Współczesne karty paliwowe oferują więcej niż tylko dostęp do paliwa – obejmują również płatności za opłaty drogowe, myjnie, serwis, parkingi. Systemy zarządzania kartami umożliwiają kontrolę wydatków w czasie rzeczywistym, ustawianie limitów transakcji i wykrywanie nieautoryzowanych działań.
Międzynarodowy transport drogowy wymaga sprawnego rozliczania opłat drogowych w różnych systemach europejskich. Coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania interoperacyjne, takie jak urządzenia EETS (European Electronic Toll Service), które umożliwiają dokonywanie płatności drogowych w wielu krajach za pomocą jednego urządzenia pokładowego (OBU).
To nie tylko wygoda, ale i oszczędność – eliminacja konieczności posiadania kilku urządzeń, mniej formalności i uproszczona administracja. Dodatkowo operatorzy oferują przejrzyste raporty i pomoc w odzyskiwaniu podatku VAT z zagranicznych faktur.
W obliczu rosnącej konkurencji, zmian regulacyjnych i postępującej cyfryzacji, inwestycje w nowoczesne rozwiązania stają się niezbędne. To nie tylko technologia – to przewaga rynkowa.

Dynamiczna transformacja rynku

– Rynek usług dla przewoźników drogowych w ostatnich latach przechodzi bardzo dynamiczną transformację – komentuje Jerzy Jezuit, sales team manager DKV Mobility. – Postępująca cyfryzacja procesów biznesowych oraz zmiany regulacyjne, choćby te w obszarze raportowania ESG, powodują, że klienci oczekują od dostawców ekosystemów typu all-in-one, wspierających ich operacje całościowo. Firmy transportowe szukają rozwiązań, które pozwolą im zwiększyć efektywność, zredukować koszty i usprawnić zarządzanie flotą w oparciu o dane w czasie rzeczywistym. W DKV Mobility widzimy ten trend bardzo wyraźnie. Dlatego nasz kierunek rozwoju to coraz głębsza integracja usług i funkcji w jednym cyfrowym środowisku, które zapewnia pełną kontrolę nad mobilnością. Inwestujemy w rozwój platformy DKV Cockpit, która łączy nasze flagowe rozwiązania: DKV Live, DKV Analytics, DKV Fleet Management Software oraz Carbon Monitor. W efekcie klienci mogą zarządzać wszystkimi aspektami działalności flotowej z jednego miejsca.

Jerzy Jezuit, sales team manager DKV Mobility Fot. DKV Mobility

 
– Dla firmy transportowej paliwo i opłaty drogowe to wciąż znacząca część kosztów, ale dziś to już nie wystarcza, by mówić o efektywnym zarządzaniu flotą – zwraca uwagę Piotr Spodar, head of telesales w E100. – Przewoźnicy oczekują kompleksowych narzędzi, które w jednym miejscu umożliwią im kontrolę finansów, odzyskiwanie podatków, optymalizację tras i bieżące reagowanie na sytuację w trasie. Coraz wyraźniej widać trend cyfryzacji – przedsiębiorcy stawiają na rozwiązania proste w obsłudze, mobilne i bezpieczne, które nie tylko obniżają koszty, ale też dają pełny obraz biznesu w czasie rzeczywistym. Właśnie dlatego rośnie znaczenie spójnych ekosystemów usług, zastępujących pojedyncze narzędzia i realnie wspierających przewoźników w codziennym podejmowaniu trafnych decyzji.

Piotr Spodar, head of telesales w E100 Fot. E100

 
– Rynek usług dla przewoźników w Polsce dojrzewa i wyraźnie przesuwa się w stronę kompleksowych rozwiązań flotowych: przewoźnicy oczekują dziś nie tylko konkurencyjnych rabatów, ale pełnego ekosystemu wsparcia – od centralnych rozliczeń, przez car assistance, myjnie, parkingi i opłaty drogowe, po sprawną, responsywną obsługę posprzedażową w sytuacjach awaryjnych (utrata karty, limity, szybka blokada) oraz gwarancję wysokiego poziomu bezpieczeństwa transakcji – mówi Marcin Puchalski, dyrektor ds. rozwoju kart flotowych, Unimot S.A. – AVIA Card odpowiada na te potrzeby w modelu „pełnej opieki”: zapewnia panel klienta do bieżącego zarządzania limitami i wglądu w transakcje, natychmiastową blokadę kart w razie incydentu oraz realne wsparcie dedykowanego zespołu, który reaguje, zamiast odsyłać do regulaminu.

Marcin Puchalski, dyrektor ds. rozwoju kart flotowych, Unimot S.A. Fot. mat. prasowe Unimot

 

Przewoźnicy i presja operacyjna

Na jakie trudności napotykają przewoźnicy i w jaki sposób prezentowane usługi wspierają ich działalność?
Jerzy Jezuit (DKV Mobility): – Największym wyzwaniem dla przewoźników jest dziś presja operacyjna: rosnące koszty eksploatacji, deficyt kierowców oraz konieczność dostosowania się do celów dekarbonizacyjnych. W tak wymagającym otoczeniu kluczowe znaczenie ma efektywność, zarówno finansowa, jak i procesowa. Rozwiązania DKV Mobility odpowiadają na te wyzwania kompleksowo. DKV Live umożliwia monitorowanie pojazdów w czasie rzeczywistym, co pozwala zaplanować postoje, serwis i tankowania w sposób ograniczający zużycie paliwa i przestoje. DKV Analytics pomaga analizować dane kosztowe i szybko identyfikować nieefektywności takie jak np. tankowania poza trasą czy nieuzasadnione wydatki. Z kolei DKV FMS automatyzuje procesy administracyjne, przypomina o przeglądach, kontroluje terminy badań technicznych i gromadzi wszystkie dane w jednym miejscu. Dzięki naszym narzędziom menedżerowie flot oszczędzają czas i mają pełny obraz sytuacji operacyjnej. To z kolei przekłada się na podejmowanie optymalnych decyzji strategicznych.
Dorota Nowak, dyrektor sprzedaży OnTurtle: – Przewoźnicy stoją w obliczu wyzwań związanych z presją na marże, koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa oraz trudnościami w koordynacji współpracy z dostawcami i zarządzaniu płatnościami. OnTurtle wychodzi naprzeciw tym potrzebom, proponując rozwiązania umożliwiające centralizację kluczowych usług: tankowania, opłat drogowych, rezerwacji przepraw promowych, obsługi mandatów oraz odzyskiwania podatków. Takie podejście pozwala na oszczędność czasu, a także zwiększa efektywność operacyjną przedsiębiorstw transportowych.

Dorota Nowak, dyrektor sprzedaży OnTurtle Fot. OnTurtle

 
Przedstawiciele Grupy Unimot wskazują, że najczęściej powtarzającym się problemem jest zmienność cen paliw i związane z tym trudności w planowaniu budżetów. W codziennej eksploatacji dużym wyzwaniem są również sytuacje awaryjne takiej jak utrata karty, przekroczenie limitów czy potrzeba szybkiej reakcji w trasie. Dlatego w firmie przykładają dużą wagę do obsługi posprzedażowej oraz kontaktu z klientem i bezpieczeństwa jego płatności.
– W ramach AVIA Card zapewniamy stałe wsparcie zespołu handlowego oraz możliwość zarządzania flotą w czasie rzeczywistym poprzez panel klienta – z nadawaniem limitów, wglądem w historię transakcji i natychmiastową blokadą kart – słyszymy w firmie Unimot.

DKV: intensywny rozwój portfolio cyfrowego

DKV Mobility to wiodąca w Europie platforma B2B oferująca rozwiązania płatnicze i cyfrowe dla sektora transportu drogowego. Oferta firmy obejmuje szeroki ekosystem usług - od kart flotowych i systemów poboru opłat po rozwiązania telematyczne i zaawansowane narzędzia do analizy kosztów oraz raportowania emisji CO2.
W ostatnim czasie firma intensywnie rozwija portfolio cyfrowe. Najnowszym elementem ekosystemu jest DKV Fleet Management Software (FMS), czyli intuicyjny system do centralnej ewidencji danych o pojazdach i kierowcach. FMS wspiera menedżerów flot przypominając o wizytach w serwisie i pomagając kontrolować wymagane przepisami terminy badań technicznych. FMS to komplementarna część istniejących już rozwiązań:
DKV Live - platformy telematycznej zapewniającej bieżący podgląd lokalizacji, tras i zużycia paliwa,
DKV Analytics - narzędzia do zaawansowanej analizy kosztów tankowania i ładowania,
DKV Cockpit - centralnego panelu zarządzania wszystkimi usługami flotowymi,
DKV Carbon Monitor - narzędzia wspierającego raportowanie emisji CO₂ zgodnie z wymogami ESG i dyrektywą CSRD.
Te funkcje to wsparcie w codziennej pracy przewoźników: upraszczają administrację, pomagają kontrolować i optymalizować koszty, a także spełniać wymogi środowiskowe.

– Tym, co wyróżnia DKV Mobility jest nasza konsekwentna strategia budowy zintegrowanego ekosystemu mobilności – podkreśla Jerzy Jezuit. – Oferujemy jedną platformę, która łączy transakcje związane z mobilnością, np. płatności za paliwo lub ładowanie, telematykę, analitykę i rozwiązania w zakresie raportowania - wszystko w jednym miejscu. Nasi klienci mają dostęp do ponad miliona publicznych punktów ładowania w całej Europie oraz jednej z największych sieci stacji paliw konwencjonalnych i alternatywnych - w tym HVO 100, BioLNG i BioCNG. Oferujemy również możliwość bezproblemowego rozliczania wszystkich usług (paliwo, ładowanie, myjnia, serwis czy opłaty drogowe) na jednej fakturze. Jednocześnie aktywnie wspieramy transformację energetyczną sektora transportowego. Nasze narzędzie Carbon Monitor pomaga flotom w mierzeniu i raportowaniu emisji CO₂, zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy CSRD.

UTA Edenred: karty, myto i wiele innych

UTA Edenred od ponad 60 lat działa na rynku rozwiązań dla flot samochodowych, nieprzerwanie dostosowując swoją ofertę do dynamicznie zmieniającego się rynku, wprowadzając innowacyjne rozwiązania odpowiadające na potrzeby klientów i ułatwiające im zarządzanie flotą pojazdów firmowych – bez względu na ich rodzaj i liczbę. Klienci UTA Edenred od lat korzystają z wygodnych, bezgotówkowych tankowań różnego rodzaju paliw, kompleksowych opłat drogowych oraz innych produktów i usług dla flot pojazdów firmowych, a teraz także z rozwiązań dla użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Produkty i usługi UTA Edenred są uniwersalne i sprawdzają się zarówno w dużych firmach transportowych i spedycyjnych, jak i w przedsiębiorstwach z sektora MSP.

Karty. Podstawowym produktem proponowanym przez UTA Edenred jest karta paliwowa UTA Card – oprócz dostępu do bezgotówkowych i bezpiecznych tankowań oferuje ona szereg dodatkowych możliwości, stając się narzędziem pozwalającym na optymalizację kosztów w każdej firmie i ulepszającym zarządzanie flotą pojazdów. Nowością w portfolio kart od UTA Edenred w Polsce i odpowiedzią na potrzeby rynku jest karta do ładowania pojazdów elektrycznych lub hybrydowych UTA eCard z usługą i aplikacją UTA eCharge. Z UTA Edenred możliwe jest ładowanie wszystkich klas pojazdów flotowych – od samochodów osobowych i dostawczych po ciężarówki w bardzo rozległej i łatwo dostępnej publicznej sieci ładowarek w Europie obejmującej około 994 tys. punktów ładowania (w Polsce ok. 9 tys.). Wkrótce ładowanie z UTA Edenred będzie możliwe nie tylko w sieci publicznych ładowarek, ale także na parkingach firmowych i w domach kierowców.

Podstawowym produktem proponowanym przez UTA Edenred jest karta paliwowa UTA Card Fot. UTA Edenred

 
Sieć akceptacji. Rozległa, różnorodna i ciągle rozwijająca się sieć jest główną przewagą oferty UTA Edenred. Aktualnie karty UTA Card akceptowane są w 90 tys. punktów w 38 krajach Europy. Do dyspozycji klientów jest ponad 5 tys. stacji paliw w Polsce i ponad 67 tys. stacji we wszystkich krajach europejskich. Klienci UTA Edenred mogą wygodnie i na atrakcyjnych warunkach tankować nie tylko olej napędowy czy benzynę, ale również paliwa alternatywne takie jak LPG, LNG i CNG oraz ładować pojazdy elektryczne i hybrydy.
Stacje z akceptacją UTA Card są łatwe do znalezienia – wszystkie są dobrze oznaczone i mają dogodne dla użytkownika lokalizacje – znajdują się przy autostradach, drogach krajowych i międzynarodowych, przy przejściach granicznych, a także na terenach aglomeracji miejskich. To klient decyduje, czy chce korzystać z UTA Card, tankując na stacjach powszechnie znanych marek, czy lokalnych, niezależnych dostawców.
Na licznych stacjach w Polsce olej napędowy i benzyna dla klientów UTA rozliczane są na bazie ceny hurtowej. Emitent na bieżąco analizuje zmiany na rynku paliw, potrzeby klientów i wciąż rozwija swoją ofertę oraz rozszerza sieć o kolejne atrakcyjne cenowo i lokalizacyjnie punkty.

Opłaty drogowe. W ofercie UTA Edenred, oprócz kart, znajdują się między innymi różne rozwiązania do poboru myta w 27 krajach Europy: winiety, boxy działające w jednym lub kilku krajach i interoperacyjne urządzenia EETS z bardzo szerokim zasięgiem działania. UTA One® next – nowoczesne urządzenie do rozliczania opłat drogowych, zastępujące kilka boxów, działające w systemach EETS. Aktualny zakres działania UTA One® next obejmuje 20 systemów myta w 18 europejskich krajach: Polska (A4 i sieć e-TOLL), Austria, Niemcy, Belgia (łącznie z Liefkenshoektunnel), Bułgaria, Chorwacja, Francja, Hiszpania i Portugalia, Szwajcaria z Liechtensteinem, Włochy, Węgry, a także Norwegia (w tym promy i mosty), Szwecja (mosty), Dania (drogi i mosty), Słowenia, Słowacja. W 2025 roku planowane jest rozszerzenie zakresu działania UTA One® next o Czechy. W przyszłości dołączy również polska autostrada A1 i kolejne kraje. Obsługa urządzenia jest prosta, a dodawanie nowych systemów i aktualizacja danych pojazdu na urządzeniu odbywa się zdalnie. UTA One next jest kompatybilne ze standardami mobilnej sieci 4G, co sprawia, że jest gotowe do działania w najnowocześniejszych systemach teraz i przez wiele kolejnych lat.

Kompleksowa oferta produktów. Oprócz kart i urządzeń do opłat drogowych UTA Edenred oferuje dostęp do usług UTA Plus Services, takich jak np. myjnie, warsztaty, serwisy 24h, pomoc drogową, a także obsługę opłat za przejazdy przez mosty, tunele, transport kombinowany czy rezerwację promów. Portfolio produktów i usług jest stale rozwijane i modyfikowane tak, by odpowiadało aktualnym potrzebom i oczekiwaniom klientów, przygotowując ich na najnowsze trendy technologicznego rozwoju i planowane zmiany.

UTA Edenred wspiera przedsiębiorstwa w realizacji celów związanych ze zrównoważonym rozwojem i ograniczeniem wpływu transportu na środowisko naturalne – m.in. również przez Program UTA Carbon Offset, który pozwala na kompensację emisji CO2. Działania te są zgodne z globalnymi trendami i pomagają firmom w osiąganiu ich indywidualnych celów ESG.

Wygoda, oszczędność czasu i wsparcie płynności finansowej. Klient UTA Edenred może liczyć na pomoc ekspertów i doradztwo w zakresie oferowanych produktów oraz optymalizacji kosztów floty. Każda oferta poprzedzona jest wcześniejszą, dokładną analizą bieżącej sytuacji i potrzeb firmy. Rozliczenia z UTA Edenred są przejrzyste, zawierają wszystkie transakcje dokonywane za pośrednictwem kart czy urządzeń, z podziałem na pojazdy. Ogranicza to nakład pracy związany ze zbieraniem pojedynczych rachunków, ułatwia kontrolę transakcji oraz obniża koszty administracyjne i księgowe. Faktury wystawiane są standardowo co 2 tygodnie z odroczonym terminem płatności. Do dyspozycji klienta są również narzędzia online, pozwalające na wygodne monitorowanie floty i sporządzanie raportów dotyczących przejazdów i wydatków. Zarządzanie flotą jest wygodne dzięki portalowi klienta UTA Service Center, a każdy kierowca może mieć dostęp do aplikacji UTA Edenred Drive, w której wygodnie wyszukuje stacje i inne punkty akceptacji. Istotny wpływ na poprawę płynności finansowej mogą mieć również usługi zwrotu VAT i akcyzy oferowane we współpracy z doświadczonym partnerem Edenred Finance.

UTA One® next - urządzenie do rozliczania opłat drogowych, zastępujące kilka boxów, działające w systemach EETS Fot. UTA Edenred

 

OnTurtle: bezpieczeństwo i skuteczność

– Obserwujemy niezwykle dynamiczną przemianę rynku – mówi Dorota Nowak. Współcześni przewoźnicy oczekują przede wszystkim rozbudowanych, kompleksowych rozwiązań, które wspierają ich na każdym etapie podróży, gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa, ograniczają ryzyko oraz podnoszą efektywność operacyjną. W OnTurtle doskonale to rozumiemy i usługi takie jak karty paliwowe, rozliczanie opłat drogowych, eurowiniety, zarządzanie przejazdami przez tunele i promy, a także odblokowywanie pojazdów czy mostów, stanowią nieodzowny element naszej oferty. Wszystko to łączymy z naciskiem na bezpieczeństwo oraz skuteczność, które stanowią wspólny mianownik naszych działań. Poza siecią liczącą ponad 1800 stacji paliw działających w 10 europejskich krajach, obejmującą także punkty sprzedaży paliw alternatywnych, w OnTurtle znacząco zwiększyliśmy poziom bezpieczeństwa podróży dzięki wdrożeniu takich rozwiązań jak Pakiet Bezpieczeństwa. Pakiet ten integruje usługi tankowania, pobierania opłat drogowych oraz dostęp do bezpiecznych parkingów w całej Europie. Szczególnie wyróżnia się w nim nasz innowacyjny system ControlGo. To narzędzie opiera się na geolokalizacji w czasie rzeczywistym i zapewnia weryfikację na trzech poziomach: pojazdu, stacji paliw oraz karty, co umożliwia precyzyjną kontrolę tankowań i znacząco podnosi standardy ochrony w branży przewozowej. Dodatkowo, stale rozbudowujemy sieć bezpiecznych parkingów dla naszych klientów w całej Europie. W tym celu nawiązaliśmy strategiczną współpracę z partnerami takimi jak Travis Road Services, SNAP czy Otra Solutions. Dzięki tym aliansom możliwa jest między innymi wcześniejsza rezerwacja oraz opłacenie miejsca parkingowego dla ciężarówek, co znacznie ułatwia planowanie i realizację tras przez przewoźników. Nasza rozbudowana sieć, obejmująca aż 600 monitorowanych parkingów na terenie całej Europy, wraz ze wzorcowym parkingiem OnTurtle-La Jonquera, zapewnia przewoźnikom niezbędne poczucie bezpieczeństwa podczas przerw w trasie, chroniąc zarówno pojazdy, jak i przewożony ładunek. Parking zlokalizowany w La Jonquerze, o powierzchni 25.000 mkw., wyposażony w 50 ogrodzonych stanowisk parkingowych oraz całodobowy monitoring, może poszczycić się prestiżowymi certyfikatami, takimi jak TAPA czy ESPORG. Świadczy to o naszym konsekwentnym i wieloletnim zaangażowaniu w bezpieczeństwo przewoźników na trasach. Co więcej, parking ten dwukrotnie został uznany za jeden z najlepszych parkingów dla transportu ciężkiego w Europie.

Co wyróżnia ofertę OnTurtle na rynku?
– Naszą główną siłą jest integracja usług, które towarzyszą przewoźnikowi przez całą trasę, od początku aż do końca podróży – odpowiada Dorota Nowak. – Z jednej strony dysponujemy międzynarodową siecią, która obejmuje już ponad 1.800 stacji paliw w 10 krajach europejskich, wykazując silne zaangażowanie w paliwa alternatywne: mamy ponad 150 punktów sprzedaży gazu ziemnego, ponad 50 stacji BioLNG oraz 71 punktów HVO. Z drugiej strony oferujemy cyfrowe rozwiązania, które optymalizują funkcjonowanie flot i podnoszą poziom bezpieczeństwa ich zarządzania. Przede wszystkim jednak wyróżniamy się naszym zaangażowaniem w bezpieczeństwo, które realizujemy poprzez Pakiet Bezpieczeństwa oraz innowacje takie jak ControlGo. Naszą misją jest towarzyszenie przewoźnikom na każdym etapie podróży – nie tylko podczas tankowania, lecz również przy obsłudze opłat drogowych, przejazdach przez tunele, rezerwacjach promów, zapewnianiu bezpiecznych miejsc parkingowych, wsparciu w zakresie zarządzania administracyjnego i wszystkich innych aspektach związanych z trasą. W OnTurtle patrzymy w przyszłość transportu jako branży jeszcze bezpieczniejszej, bardziej cyfrowej, zrównoważonej oraz skoncentrowanej na człowieku – zarówno kierowcy, operatorze, jak i kliencie. Ostatnio przeprowadziliśmy renowację Transcard – naszej platformy lojalnościowej, ponieważ to właśnie kierowca jest dla nas najważniejszy i chcemy zapewnić mu jeszcze lepsze, bliższe i bardziej dopasowane do indywidualnych potrzeb doświadczenie. Klub Transcard zyskał nową szatę graficzną, odnowiony katalog nagród i oferuje większą samodzielność użytkownikom, co przekłada się na komfort korzystania przez członków. Transcard to najdłużej działający program lojalnościowy dla kierowców w Hiszpanii, stworzony z myślą o nagradzaniu zarówno zawodowych przewoźników, jak i indywidualnych kierowców, którzy tankują na stacjach naszej międzynarodowej sieci.

W OnTurtle oferuje m.in. karty paliwowe Fot. OnTurtle

 

E100: kompleksowe rozwiązania

E100 odpowiada na potrzeby przewoźników budując kompleksowe rozwiązania zintegrowane w Panelu Klienta – centrum dowodzenia flotą, kosztami i finansami.

Kluczowe elementy ekosystemu E100:

• Karta paliwowa – w ofercie firmy są dwa rodzaje kart:
Krajowa karta paliwowa z taryfami SMART to rozwiązanie dedykowane firmom działającym w Polsce. Pewne oraz przejrzyste zniżki od ceny hurtowej lub ceny na słupie zależne od wolumenu tankowania. Oferta uwzględnia wszystkie rodzaje paliwa (ON, PB oraz LPG) w sieci ponad 4.000 stacji obejmującej popularne marki takie jak Orlen, MOL, Amic czy Moya.
Międzynarodowa Karta Paliwowa E100 dostępna jest w wersji przedpłaconej lub z limitem kredytowym do 25.000 EUR. Użytkownicy karty otrzymują dostęp do sieci akceptacji obejmującej ponad 20.000 punktów w 32 krajach.

• Opłaty drogowe – proste i bezpieczne rozliczanie przejazdów w UE, bez dodatkowych prowizji. Obecnie firma oferuje rozwiązania na opłaty drogowe dla 26 krajów. Z nowości: wkrótce wprowadzi E-BOX w technologii 4G, a na przełomie roku Chorwacja dołączy do listy krajów obsługiwanych przez E-BOX T.

• Zwrot VAT i akcyzy – E100 oferuje zwrot VAT aż z 30 krajów Europy oraz akcyzy z 7 państw.

• Technologie ułatwiające zarządzanie:
Panel Klienta E100– serce ekosystemu usług, narzędzi i produktów firmy i jednocześnie prawdziwe centrum dowodzenia nowoczesną firmą transportową.
E-BOX Health – zapewnia natychmiastowy wgląd we wszystkie informacje dotyczące pojazdów, urządzeń OBU oraz opłat drogowych. Dzięki działaniu w trybie LIVE, menedżer floty lub właściciel firmy może w każdej chwili sprawdzić: aktualny status urządzenia OBU (poziom baterii, zasilanie, aktywacja), lokalizację i czas ostatniej aktywności, liczbę osi i masę całkowitą (GTW), historię i status płatności drogowych.
FastData – wysoko wyspecjalizowane narzędzie analityczne, dzięki któremu właściciel firmy może monitorować kluczowe wskaźniki i dane z kart paliwowych, znajdować elementy do poprawy, optymalizować je, tworzyć realistyczne prognozy czy wizualizować dane. 
FastData łączy strumienie danych biznesowych i prezentuje je w postaci gotowych raportów.
E100 Mobile – aplikacja mobilna dostępna w trybie Kierowcy i trybie Menedżera z funkcją E100 Mobility, która umożliwia rozliczanie tankowania paliwa bez użycia kas i terminali na stacjach paliw.
Secure E-BOX – antyfraudowy system, który pomaga przewoźnikom zabezpieczyć się przed kradzieżą paliwa z wykorzystaniem kart paliwowych. Działa w oparciu o dane GPS urządzenia pokładowego (OBU) oraz stacji, na której kierowca chce zatankować. Jeśli w momencie żądania autoryzacji, dane GPS nie pokrywają się, transakcja automatycznie jest blokowana.

Locator PRO - innowacyjne rozwiązanie stworzone przez E100 dla firm transportowych, które łączy w jednym systemie funkcje: planowania tras, monitoringu pojazdów oraz analizy aktywności floty. Narzędzie, oparte na mapach HERE WeGo, integruje dane z urządzeń pokładowych OBU oraz aplikacji E100 Mobile, oferując menedżerom transportu pełny wgląd w koszty i efektywność operacyjną. Obecnie narzędzie testowane jest przez wybranych klientów – wkrótce ma być udostępnione całemu rynkowi.

• Finanse
E100 Faktoring – szybki dostęp do gotówki ze swoich faktur bez czekania na przelew od kontrahenta.
FastCash – elastyczna pożyczka do 50.000 PLN na nieprzewidziane wydatki flotowe.

Jak wskazuje Piotr Spodar, przewoźnicy borykają się ze zmiennością cen paliw i wysokimi kosztami operacyjnymi, skomplikowanymi rozliczeniami podatków i opłat drogowych, koniecznością zachowania płynności finansowej czy po prostu konkurencją. Narzędzia ekosystemu firmy pozwalają kontrolować/obniżać koszty. Właściciel firmy lub fleet manager w Panelu Klienta E100 widzi w jednym miejscu wszystkie kluczowe informacje: saldo, historię transakcji, faktury, aktywne karty oraz dodatkowe usługi, które można uruchomić kilkoma kliknięciami. Biznes transportowy można prowadzić dzięki temu szybciej, wygodniej i bezpieczniej.

Czym oferta E100 wyróżnia się na rynku?
– W rozmowach z klientami podkreślam trzy rzeczy niezwykle ważne z punktu widzenia właściciela firmy transportowej – mówi Piotr Spodar. – Sieć akceptacji naszej karty – 20.000 punktów w Europie, co plasuje nas w top 3 na kontynencie. Serwis i wsparcie eksperckie – nasz hotline działa 24 godziny przez 7 dni tygodnia. I jest to naprawdę unikatowe wsparcie naszych klientów w ich codziennej pracy tam, gdzie tego potrzebują najbardziej czyli w pracy, w trasie. Ponadto nowoczesne i innowacyjne narzędzia cyfrowe, które składają się na komplementarny ekosystem E100, który wspiera współczesnych przewoźników. Proszę zwrócić uwagę, że część z wymienionych przeze mnie technologii działa w czasie rzeczywistym, zapewniając bezpieczeństwo i dostęp do danych w trybie LIVE.

E100 odpowiada na potrzeby przewoźników budując kompleksowe rozwiązania zintegrowane w Panelu Klienta Źródło: E100

 

AVIA: przejrzysta oferta dla transportu i biznesu

Marka AVIA to ponad 30 lat historii i doświadczenia w branży paliwowej oraz członkostwo w międzynarodowym stowarzyszeniu AVIA International. Sieć stacji AVIA liczy ponad 140 placówek i stale się rozwija, dostarczając klientom nie tylko paliwo, ale i pełen ekosystem usług wspierających mobilność biznesu.

Karta flotowa AVIA Card umożliwia bezgotówkowe tankowanie w firmowej sieci stacji w Polsce i za granicą, bieżący podgląd operacji w panelu klienta oraz indywidualne limity i raporty kosztowe. Oferta obejmuje także natychmiastową blokadę karty w przypadku utraty lub nieautoryzowanego użycia.
– Stawiamy na transparentność i kontrolę kosztów: zero prowizji i zero ukrytych opłat – zapewniają przedstawiciele Unimot S.A. – Do tego twarde mechanizmy bezpieczeństwa płatności – PIN do każdej karty, limity okresowe, natychmiastowa blokada oraz wgląd w transakcje i dokumenty online.

Dla sektora transportowego powstała dedykowana linia stacji AVIA Truck, przystosowana do obsługi pojazdów ciężarowych. Oferują one szerokie wjazdy, wysokowydajne dystrybutory, szybki system obsługi flot oraz zaplecze sanitarne i gastronomiczne dostosowane do potrzeb kierowców zawodowych.
Obecnie w ramach tej sieci funkcjonuje 6 stacji – zlokalizowane są one w Pile, Wysogotowie, Świecku, Myszęcinie, Strzeszowicach i Krzywej.

Grupa Unimot, właściciel sieci AVIA w Polsce, jako pierwsza wprowadziła do oferty paliwo HVO100 – ekologiczny diesel nowej generacji. W porównaniu z ON-B0, HVO100 charakteryzuje się ono nawet do 90% niższą emisyjnością gazów cieplarnianych, w tym CO2, kalkulowaną z uwzględnieniem całego cyklu życia paliwa – od produkcji, przez transport, po spalanie. Paliwo działa w standardowych silnikach wysokoprężnych, bez konieczności ich modyfikacji, i stanowi realne rozwiązanie dla firm dążących do ograniczenia śladu węglowego bez inwestycji w nową infrastrukturę. Paliwo HVO100 dostępne jest już na 5 stacjach w lokalizacjach kluczowych dla sektora transportowego.

– Naszym wyróżnikiem jest pełna przejrzystość – brak ukrytych opłat i prowizji – oraz dostęp do paliwa HVO100, które jako syntetyczne biopaliwo drugiej generacji pozwala ograniczać ślad węglowy bez wymiany floty – zapewnia Marcin Puchalski. – Uzupełnia to koncept AVIA Truck w strategicznych lokalizacjach, z szybkim nalewem ON i AdBlue dla transportu ciężkiego. Mówiąc wprost: stawiamy na proste zasady, bezpieczne płatności, stabilne warunki i partnerską relację, która realnie ułatwia codzienną pracę przewoźników. (red)

AVIA Truck to sieć stacji paliw przystosowana do obsługi pojazdów ciężarowych Fot. mat. prasowe UNIMOT

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.