Wiadomości z rynku

czwartek
30 października 2025

Etap intensywnej cyfryzacji

Rozwój systemów telematycznych, TMS oraz usług parkingowych
29 października 2025
 
Telematyka w transporcie drogowym to dziś jedno z najważniejszych narzędzi w zarządzaniu flotą. Nowoczesne systemy GPS i czujniki zainstalowane w pojazdach umożliwiają śledzenie lokalizacji, stylu jazdy kierowców, zużycia paliwa oraz planowanie optymalnych tras.
Dzięki integracji z systemami zarządzania przedsiębiorstwem (TMS), dane z telematyki pozwalają na automatyzację wielu procesów – od planowania transportu, przez kontrolę czasu pracy kierowców, po rozliczanie zleceń. To również nieocenione źródło informacji w kontekście raportowania ESG i strategii zrównoważonego rozwoju.
Natomiast wzrost liczby kradzieży ładunków oraz rosnące problemy z dostępnością bezpiecznych miejsc postojowych zmuszają przewoźników do wcześniejszego planowania postojów. Odpowiedzią na te potrzeby są platformy umożliwiające rezerwację miejsc parkingowych na trasie przejazdu. Systemy te oferują dostęp do parkingów o podwyższonym standardzie bezpieczeństwa – monitorowanych, ogrodzonych, z dodatkowymi usługami dla kierowców. Dzięki integracji z systemami telematycznymi, menedżerowie flot mogą lepiej planować trasy, ograniczając przestoje i ryzyko.

Rynek usług dla przewoźników rozwija się dynamicznie

– Nasze doświadczenie pokazuje, że przewoźnicy, niezależnie od skali działania, koncentrują się obecnie na usługach, które przekładają się na optymalizację kosztów, wzrost efektywności operacyjnej, doskonałą obsługę klienta oraz solidne zarządzanie ryzykiem i zgodnością z przepisami – komentuje Marcin Piękoś, project manager Uniter.Pro w firmie OpenMS sp. z.o.o. – Przewoźnicy oczekują od TMS narzędzi, które pozwolą im wycisnąć maksimum z każdej trasy i każdego ładunku. Dlatego królują tu optymalizacja planowania tras i ładunków, automatyzacja procesów administracyjnych, zarządzanie frachtem i stawkami, śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym, analityka i raportowanie, dostępność w chmurze i aplikacja mobilna, otwarte API i bezproblemowa integracja z innymi systemami.

Marcin Piękoś, project manager Uniter.Pro w firmie OpenMS sp. z.o.o. Fot. OpenMS

 
Jakie są potencjalne ograniczenia systemu TMS? Jak wskazują przedstawiciele firmy OpenMS, dla niektórych firm wdrożenie systemu może być wyzwaniem, zwłaszcza jeśli wcześniej nie korzystały z żadnego oprogramowania TMS. Konieczne może być przeszkolenie pracowników i przystosowanie dotychczasowych procesów do pracy z systemem. Jednak w dłuższej perspektywie inwestycja w cyfryzację przynosi zauważalne efekty – zarówno operacyjne, jak i finansowe.

– Rynek usług dla przewoźników drogowych w ostatnich latach rozwija się dynamicznie, co w dużej mierze wynika z rosnących wymagań w zakresie efektywności, bezpieczeństwa i zgodności z przepisami – ocenia Tomasz Krzemiński, dyrektor sprzedaży SATIS GPS. – Widzimy, że firmy transportowe coraz częściej sięgają po rozwiązania telematyczne nie tylko w celu monitorowania pojazdów, ale przede wszystkim dla optymalizacji procesów operacyjnych – planowania tras, rozliczania czasu pracy kierowców, czy kontroli zużycia paliwa. Coraz większe znaczenie ma również integracja systemów telematycznych z rozwiązaniami do poboru opłat drogowych czy zarządzania kosztami eksploatacji. W efekcie rynek ten przesuwa się od prostego „monitoringu GPS” w stronę kompleksowych platform zarządzania flotą i danymi w czasie rzeczywistym. Obserwujemy, że w branży transportowej rośnie znaczenie analityki danych i automatyzacji procesów. W przyszłości kluczową przewagą konkurencyjną firm przewozowych będzie nie tylko liczba pojazdów, lecz umiejętność efektywnego wykorzystania informacji, które generują. Dlatego jako SATIS GPS koncentrujemy się na rozwoju funkcji analitycznych i integracyjnych, które pozwalają łączyć dane z różnych źródeł w jednym ekosystemie. Chcemy, by nasi klienci mieli pewność, że korzystają z rozwiązań, które nie tylko wspierają bieżące działania, ale także przygotowują ich firmy na kolejne etapy cyfryzacji transportu.

Tomasz Krzemiński, dyrektor sprzedaży SATIS GPS Fot. SATIS GPS

 
– Rynek usług dla przewoźników drogowych wchodzi w etap intensywnej cyfryzacji – wskazuje Maciej Tatarynowicz, specjalista ds. sprzedaży usług i obsługi klienta w Data System. – Dziś nie wystarczy już śledzenie pojazdu – klienci oczekują systemów, które myślą za nich: analizują dane, przewidują zdarzenia i automatyzują rozliczenia. Przewoźnicy zmagają się z wysokimi kosztami paliwa, niedoborem kierowców i rosnącą liczbą kontroli. Nasze rozwiązania odpowiadają na te wyzwania – automatyzują odczyt tachografu, rozliczają e-TOLL i SENT w tle oraz pozwalają natychmiast wykrywać nadużycia paliwowe. To nie tylko wygoda, ale też konkretne oszczędności i spokój w codziennej pracy. Na początku przyszłego roku uruchamiamy DS/TOLL, który pozwoli przewoźnikom rozliczać przejazdy w całej Polsce a następnie w krajach Unii Europejskiej za pomocą jednego urządzenia i jednej umowy. To nie tylko uproszczenie procedur i skrócenie czasu rozliczeń, ale także realne wsparcie dla firm, które chcą działać szybciej, bezpieczniej i z pełnym wsparciem lokalnego partnera. Uzyskaliśmy już oficjalną certyfikację Krajowej Administracji Skarbowej, która potwierdza nasze dopuszczenie do świadczenia usług w ramach systemu EETS. Jesteśmy jedyną firmą w kraju oraz trzecią w całej Europie, która uzyskała ten status. To ogromny krok naprzód – zarówno dla naszej firmy, jak i całej polskiej branży transportowej. To przedsięwzięcie o skali europejskiej, nad którym pracowaliśmy przez kilka lat – od projektu technologicznego po testy z krajowymi i unijnymi instytucjami.

Maciej Tatarynowicz, specjalista ds. sprzedaży usług i obsługi klienta w Data System Fot. Data System

 
Na jakie trudności napotykają przewoźnicy oraz na ile prezentowane usługi wspierają ich w działalności?

– Największym wyzwaniem dla przewoźników pozostają rosnące koszty prowadzenia działalności – w szczególności paliwa, opłat drogowych oraz obsługi serwisowej – stwierdza Tomasz Krzemiński (SATIS GPS). – Nasze rozwiązania pomagają minimalizować te problemy poprzez dostarczanie rzetelnych danych o wykorzystaniu pojazdów, przebiegach tras, czy zużyciu paliwa. Na przykład dzięki integracji z systemem e-TOLL, kierowcy nie muszą martwić się o ręczne rozliczanie opłat drogowych, a zarządzający flotą mają pełną kontrolę nad procesem. Dodatkowo system SATIS umożliwia analizę efektywności pracy, ograniczanie pustych przebiegów i szybkie reagowanie na nieprawidłowości – co w praktyce przekłada się na realne oszczędności i lepszą organizację pracy całego przedsiębiorstwa.

Jakie trendy w rozwoju TMS-ów będą dominować w ciągu najbliższych 3–5 lat?

– W Uniter.Pro aktywnie analizujemy trendy rynku logistycznego, by tworzyć przyszłościowe systemy TMS – mówi Marcin Piękoś. – W nadchodzących 3-5 latach kluczowe zmiany obejmą: autonomiczną optymalizację z wykorzystaniem AI, pełną widoczność operacji, dzięki integracji danych, nacisk na ESG i redukcję emisji CO₂, rozwój intuicyjnych interfejsów mobilnych oraz modułowe, skalowalne rozwiązania SaaS. To kierunki, które zdefiniują nowoczesne zarządzanie transportem.

Jakie korzyści finansowe lub operacyjne najczęściej zgłaszają firmy transportowe po wdrożeniu TMS – i jak szybko ten zwrot z inwestycji się pojawia?

– Wdrożenie TMS to jedna z najszybciej zwracających się inwestycji w branży transportowej - zwrot pojawia się już po 6-18 miesiącach – zapewnia Marcin Piękoś (Uniter.Pro). – Firmy odnotowują redukcję kosztów paliwa o 5-15%, niższe koszty operacyjne (5-10%) oraz oszczędności na frachcie (3-7%) dzięki optymalizacji tras, automatyzacji i lepszej kontroli nad finansami. Operacyjnie zyskują m.in. na szybszym planowaniu (do 30%), lepszym wykorzystaniu floty i wyższej jakości obsługi klienta. TMS szczególnie opłaca się firmom, które dotąd działały manualnie – zauważalne efekty są niemal natychmiastowe.

Parkingi w systemie rezerwacji

Jak wskazuje Marek Tobias, senior sales manager Region CEE w Bosch Road Services, podstawową trudnością, z którą borykają się przewoźnicy świadczący usługi w Europie Zachodniej, jest zbyt mała liczba dostępnych parkingów, a już w szczególności bezpiecznych parkingów. Procesy rozbudowy istniejących bądź budowy nowych parkingów są bardzo kosztowne i trwają latami. Również pogarszająca się sytuacja związana z bezpieczeństwem kierowców i towarów nie jest opanowana.

– Nasze rozwiązania zgromadzone w ramach naszej platformy wypełniają te luki oferując możliwość zaplanowania postoju, zarezerwowania miejsca i późniejszego rozliczenia za pomocą faktury zbiorczej – mówi Marek Tobias. – Biznes parkingowy rozwija się dynamicznie. W powiązaniu z cyfryzacją usług transportowych oczekujemy jeszcze szybszego rozwoju niż w poprzednich trzech latach. Cyfryzacja oraz dostęp do danych w czasie rzeczywistym będą z pewnością przybierały na znaczeniu, chociażby z uwagi na przyspieszającą transformację narzędzi dostępnych do zarządzania tak flotami jak i zleceniami. Oczywiście kwestie przewidywalności kosztów usług jak i szybki dostęp do nich w zintegrowanych narzędziach stają się codziennym tematem rozmów z klientami. Dodatkowo kwestie bezpieczeństwa w czasie postojów są już uświadomionym priorytetem, co oczywiście również napędza rynek bezpiecznych parkingów w cały spektrum oferty, od dostępu do certyfikowanych parkingów do po prostu dobrze zabezpieczonych i wyposażonych w podstawową infrastrukturę, jak video monitoring, ogrodzenia czy straż nocną. Z tym związany proces planowania tras pod kątem wymagań zleceniodawców obejmuje nie tylko odejście od decyzyjności z poziomu kierowcy do poziomu planisty czy dyspozytora ale jak najbardziej dostęp do odpowiednich platform.

Uniter.Pro - pełna kontrola nad firmą transportową

Uniter.Pro to nowoczesne oprogramowanie, które wykracza poza standardowe rozwiązania logistyczne typu TMS. To zaawansowany system klasy ERP, łączący intuicyjność obsługi z kompleksową funkcjonalnością, zaprojektowany przez ekspertów z doświadczeniem w branży transportowej i IT. System wspiera przedsiębiorstwa w codziennym zarządzaniu operacjami – od przyjmowania zleceń, przez ich planowanie, aż po fakturowanie i analizę kosztów. Umożliwia kompleksową kontrolę nad flotą pojazdów, personelem oraz dokumentacją transportową. Dzięki jego zastosowaniu firmy mogą zautomatyzować wiele procesów, ograniczyć błędy ludzkie i lepiej koordynować pracę zespołów operacyjnych, co bezpośrednio przekłada się na poprawę efektywności i oszczędność czasu. To narzędzie, które wspiera rozwój i skalowanie biznesu transportowego w dynamicznym środowisku TSL.
System Uniter.Pro został opracowany przez rzeszowską firmę OpenMS sp. z o.o. OpenMS specjalizuje się w tworzeniu dedykowanego oprogramowania dla branży TSL i od lat rozwija własne produkty, bazując na bezpośrednich konsultacjach z użytkownikami końcowymi. Firma OpenMS nie tylko dostarcza narzędzie, ale także stale rozwija Uniter.Pro w oparciu o zmiany rynkowe i sugestie użytkowników, co sprawia, że system pozostaje nowoczesny i praktyczny w codziennym zastosowaniu.

System Uniter.Pro działa w oparciu o nowoczesną architekturę chmurową, co oznacza, że użytkownicy mają do niego dostęp z dowolnego miejsca poprzez przeglądarkę internetową – bez potrzeby instalacji lokalnej. Uniter.Pro został zbudowany modułowo, dzięki czemu każda firma może skonfigurować go zgodnie ze swoimi specyficznymi wymaganiami. System obejmuje m.in. moduły do obsługi zleceń, faktur, floty, pracowników, klientów, raportów i wiele innych. Intuicyjny interfejs Uniter.Pro sprawia, że korzystanie z narzędzia nie wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej, a elastyczny system ról i uprawnień pozwala bezpiecznie zarządzać dostępem do danych i funkcji. Jednym z głównych założeń projektowych Uniter.Pro było stworzenie systemu, który łączy prostotę obsługi z szeroką gamą funkcji, eliminując potrzebę stosowania wielu rozproszonych narzędzi w firmie transportowej.

Uniter.Pro oferuje dwa elastyczne warianty abonamentowe, dostosowane do potrzeb firm transportowych. Wariant Pro zapewnia nielimitowany dostęp do funkcji, rozszerzoną przestrzeń dyskową oraz wsparcie techniczne przez cały tydzień, zarówno e-mailowe, jak i telefoniczne. Wariant PRO nie posiada limitu użytkowników ani ograniczeń funkcjonalnych, co czyni go pożądanym dla większych organizacji.
Dla firm preferujących lokalne przechowywanie danych dostępny jest Wariant Prime, oferujący pełną funkcjonalność i wsparcie e-mailowe w dni robocze. W tym wariancie program jest instalowany bezpośrednio w infrastrukturze klienta. Pozwala to na pełną kontrolę i dostosowanie do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Dodatkowo, użytkownicy mogą skorzystać z 14-dniowego pełnego dostępu do wszystkich funkcji systemu – bez żadnych ograniczeń, aby przetestować system przed podjęciem decyzji o zakupie.

Jakie są funkcje systemu Uniter.Pro? Jest ich mnóstwo. Przykładowo, Moduł Transport obejmuje m.in. rejestr i obsługę wszystkich rodzajów transportu drogowego, uniwersalna obsługa zleceń floty własnej i spedycji, prostą obsługę od podstawowych zleceń do skomplikowanych operacji logistycznych – przeładunki, załadunki, dzielenie towarów na wiele pojazdów i inne, monitoring pojazdów z inteligentną analizą ETA, planner pojazdów, rejestr i zarządzanie towarami, obsługę jakości i reklamacji w transporcie, integrację z dostawcami GPS, integracje z giełdami transportowymi i wiele innych funkcji wspierających codzienną pracę spedytora.
Moduł Przeprawy - obsługę rezerwacji promowych i tunelów, zarządzanie cennikami – podstawowymi i sezonowymi, integrację z P&O i innymi operatorami
Moduł Flota - harmonogramy pracy kierowców i pojazdów, pełną obsługę serwisów flotowych, rejestry stacji paliw i historii tankowania, obsługę tankowania z przypisaniem do pojazdów, integracje z dostawcami kart paliwowych, rejestry zatrudnienia kierowców i ewidencję operacyjną

Ponadto w ofercie są moduły: Magazyn, CRM, Poczta, Księgowość, Finanse, Administracja, Kadry, HR, Organizacja.

Co wyróżnia Uniter.Pro na tle innych systemów TMS?
Jak zapewniają przedstawiciele firmy, kompleksowy system zapewnia pełną kontrolę nad firmą transportową. Jest to narzędzie, które wspiera codzienną pracę spedytorów, księgowych, kierowców, magazynierów i menedżerów. Program posiada 4.500 funkcji, najwięcej spośród wszystkich systemów TMS na polskim rynku – bez limitów użytkowników i ładunków.
Uniter.Pro oferuje również dedykowaną aplikację mobilną dla kierowców, dostępną na urządzenia z systemem Android. Aplikacja ta umożliwia kierowcom efektywne zarządzanie trasami, komunikację z centralą oraz przesyłanie dokumentów. Kierowcy mogą zgłaszać opłaty drogowe, mandaty, opłaty parkingowe i noclegi, które automatycznie synchronizują się z systemem Uniter.Pro, zapewniając bieżącą aktualizację danych. Dodatkowo, aplikacja pozwala na monitorowanie stanu technicznego pojazdów oraz udostępnianie lokalizacji w czasie rzeczywistym, co zwiększa transparentność i efektywność operacyjną firmy transportowej. Aplikacja jest dostępna do pobrania w sklepie Google Play: uniter.pro – Aplikacje w Google Play.

Marcin Piękoś wskazuje, w jaki sposób TMS-y wspierają przewoźników w radzeniu sobie z największymi wyzwaniami branży, takimi jak brak kierowców, rosnące koszty operacyjne czy presja na raportowanie ESG.

– Dzięki analizie stylu jazdy i planowaniu tras redukujemy zużycie paliwa, a automatyzacja procesów administracyjnych i zarządzania stawkami eliminuje błędy oraz nadpłaty – mówi przedstawiciel OpenMS. – Nasze rozwiązanie pozwala też na pełne wykorzystanie pojemności floty, a proaktywne zarządzanie serwisami ogranicza kosztowne przestoje. Co ważne, TMS Uniter.pro wspiera firmy w spełnianiu wymogów środowiskowych poprzez raportowanie śladu węglowego oraz zapewnia zgodność z przepisami. Transparentność danych to z klucz do sprawnych audytów i skutecznego zarządzania ryzykiem, wzmacniając wizerunek firmy jako odpowiedzialnego partnera.

Widzimy coraz więcej rozwiązań opartych na AI – jak sztuczna inteligencja zmienia funkcjonowanie nowoczesnych TMS-ów?

– W Uniter.Pro stawiamy na inteligentną automatyzację - dlatego nasz system TMS rozwijamy w oparciu o AI i integrujemy z platformami takimi jak CargoNest – wyjaśnia nasz rozmówca. – To połączenie pozwala naszym klientom automatycznie przetwarzać zlecenia z różnych źródeł, szybciej publikować oferty, minimalizować błędy i skalować operacje bez dodatkowych zasobów. Efekt? Więcej danych, mniej pracy i realna przewaga konkurencyjna w branży TSL.

Czy mniejsze firmy transportowe są już gotowe na cyfryzację? Jakie bariery nadal powstrzymują je przed wdrożeniem TMS?

– Małe firmy transportowe coraz lepiej rozumieją, że bez cyfryzacji trudno dziś konkurować – komentuje Marcin Piękoś. – Mimo to wiele z nich nadal powstrzymuje się przed wdrożeniem TMS - z obawy przed kosztami, skomplikowaniem czy zmianą przyzwyczajeń. W Uniter.Pro odpowiadamy na te bariery: oferujemy modułowy, intuicyjny system TMS, z pełnym wsparciem i naciskiem na prostotę. Pokazujemy, że cyfryzacja może być szybka, opłacalna i dostosowana do realnych potrzeb. Kluczem jest właściwy partner technologiczny - i właśnie takim partnerem chcemy być.

System Uniter.Pro został wdrożony w wielu firmach transportowych i spedycyjnych, działających zarówno na rynku krajowym, jak i w transporcie międzynarodowym. Obsługuje firmy o różnej skali – od lokalnych przewoźników po operatorów zarządzających flotami w wielu krajach.

Uniter.Pro został zbudowany modułowo, dzięki czemu każda firma może skonfigurować go zgodnie ze swoimi specyficznymi wymaganiami Źrodło: Uniter.Pro

 

Bosch Road Services: portal rezerwacji miejsc parkingowych

Oferta Bosch Road Services skierowana jest do firm transportowych działających w Europie.
Jak informuje Marek Tobias, po rejestracji firmy na platformie dysponenci i planiści otrzymują dostęp do sieci parkingów, które można zarezerwować na konkretną datę. Dzięki dostępowi w samej platformie do danych rzeczywistych klient widzi nie tylko parametry parkingu, takie jak infrastruktura, wyposażenie, ale otrzymuje również informację o dostępności miejsc jak i cenie. Po dokonaniu rezerwacji wszyscy uczestnicy otrzymują potwierdzenie rezerwacji - dysponent, kierowca jak i obsługa parkingu.
– W naszym systemie rejestrujemy czas rzeczywisty wjazdu i wyjazdu pojazdów, a to dzięki integracjom z systemami parkingowymi – podkreśla przedstawiciel Bosch Road Services. – Nasza linia telefoniczna i support są dostępne przez 24/7, co w razie niejasności bądź pytań jest wykorzystywane przez naszych klientów. Ciekawym krokiem w kierunku naszych klientów jest miesięczne rozliczanie wszystkich rezerwacji za pomocą zbiorczych faktur, co pozwala znacząco ograniczyć ryzyko płatności na miejscu, ale też usprawnia rozliczenia kosztów prowadzenia działalności z uwagi na uproszczenie rozliczeń kosztów operacyjnych. Nie sposób pominąć naszych planów związanych z rozwojem usług skierowanych do firm posiadających elektryczne samochody ciężarowe. Już niedługo będzie można na naszej platformie dokonać rezerwacji punktów ładowania jak również planowania zoptymalizowanych tras w oparciu o dostępność takich punktów i parkingów z odpowiednią infrastrukturą.

Bosch Road Services: portal rezerwacji miejsc parkingowych dla ciężarówek w Europie Źródło: Bosch Road Services

 
Nasi klienci nie tylko korzystają z samej platformy, ale również mogą otrzymać od nas wsparcie integracyjne, ponieważ chętnie współpracujemy z platformami TMS, które również udostępniają możliwość rezerwacji parkingów w ramach własnych platform.

Portal rezerwacji miejsc parkingowych Bosch Road Services - rozwiązania IoT generują dla klientów flotowych dane w czasie rzeczywistym Źródło: Bosch Road Services

 

XXLKW Secure Parking Elbebrücke: bezpieczny postój

Firma XXLKW Secure Parking Elbebrücke GmbH, działająca w wielu sektorach branży TSL, prezentuje dwa projekty, które – jak twierdzą przedstawiciele firmy – wyznaczają nowe standardy w obsłudze kierowców i firm transportowych. Pierwszym z nich jest XXLKW Secure Parking Elbebrücke – strzeżony parking dla samochodów ciężarowych, zlokalizowany w miejscowości Vockerode (D-06785) w Niemczech, tuż przy autostradzie A9, zaledwie 800 metrów od zjazdu. To miejsce stworzone z myślą o komforcie i bezpieczeństwie kierowców zawodowych.
Parking oferuje nie tylko spokojną przestrzeń do odpoczynku, ale również szereg udogodnień, które czynią go wyjątkowym. Kierowcy mają do dyspozycji bezpłatną sieć Wi-Fi, nowoczesne sanitariaty, specjalnie wyznaczone miejsca parkingowe dla kobiet, a także pralki i suszarki, dostępne za niewielką opłatą. Cały teren jest monitorowany przez kamery oraz chroniony przez pracowników ochrony przez całą dobę. Dodatkowo, przygotowano miejsca dla pojazdów typu Frigo oraz stacje ładowania dla samochodów elektrycznych.
Na terenie parkingu znajduje się również salon z telewizorem i stacjami ładowania urządzeń mobilnych, zewnętrzna strefa wypoczynkowa z zadaszonymi stolikami i grillem, przestronna kuchnia z pełnym wyposażeniem oraz siłownia plenerowa ze stołem do tenisa stołowego. Kierowcy za dodatkową opłatą mogą skorzystać z noclegu w „Roatelu”, który znajduje się bezpośrednio na terenie obiektu. Dodatkowo, na miejscu działa sklepik oferujący ciepłe przekąski i artykuły pierwszej potrzeby.
Rezerwacje parkingu są możliwe przez platformy Bosch Secure Truck Parking, Kravag Truck Parking, Trucks´nB, Travis oraz bezpośrednio na stronie internetowej www.xxlkw-parking.de
Parking XXLKW nieustannie się rozwija. Każdy kierowca, który opłaci postój, otrzymuje kupon o wartości 5 euro do zrealizowania w sklepiku (z wyłączeniem produktów tytoniowych i kart doładowujących).
W ramach współpracy z firmą Milence uruchomiono stacje ładowania o mocy 400 kW dla ciężarówek elektrycznych, co czyni ten obiekt jednym z najnowocześniejszych tego typu w Europie. Zakończona w 2024 roku rozbudowa zwiększyła liczbę miejsc parkingowych do 170. Parking posiada również prestiżowe certyfikaty TAPA PSR 2023 Level 2 oraz SSTPA Level Silver.

XXLKW Secure Parking Elbebrücke – strzeżony parking dla samochodów ciężarowych Fot. XXLKW Secure Parking Elbebrücke

 
Drugim projektem jest budowa nowoczesnych hal logistycznych w Fürstenwalde – w samym sercu regionu Berlin/Brandenburgia, zaledwie 30 km od centrum Berlina i 35 km od Frankfurtu nad Odrą. Trzy hale o łącznej powierzchni 30.000 mkw., 10.000 mkw. każda, zostały zaprojektowane z myślą o elastycznym podziale przestrzeni i wygodzie kierowców. Niezależnie od pory dnia czy czasu oczekiwania na rozładunek, kierowcy mają dostęp do zaplecza socjalnego – pryszniców i toalet – które znajdują się przy wjeździe, poza strefą operacyjną.
– Nasze obiekty cieszą się doskonałymi opiniami w Google, co potwierdza zadowolenie kierowców i partnerów biznesowych – zapewniają przedstawiciele XXLKW Secure Parking Elbebrücke. – Oferujemy umowy długoterminowe na korzystanie z parkingu oraz wynajem hal logistycznych.

Część teamu XXLKW Secure Parking Elbebrücke GmbH: od lewej - Denis Wolf, manager parkingu, Agata Bogurski, marketing manager i Gerhard Hauptstein, właściciel firmy Fot. XXLKW Secure Parking Elbebrücke

 

SATIS GPS: innowacyjne rozwiązania telematyczne

W obliczu rosnących wymagań rynkowych oraz potrzeby ciągłej optymalizacji kosztów, firma SATIS GPS dostarcza innowacyjne rozwiązania telematyczne, dedykowane m.in. przedsiębiorstwom transportowym i logistycznym. Należący do firmy system SATIS, to zaawansowane narzędzie wspierające menedżerów flot, poprzez łączenie precyzyjnego monitoringu GPS z rozbudowaną analityką operacyjną.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i stałym innowacjom, system wnosi do zarządzania flotą narzędzie nie tylko do lokalizacji, ale także optymalizacji kosztów, kontroli paliwa oraz integracji z systemami opłat drogowych. W czasach rosnącej cyfryzacji, automatyzacji procesów i integracji danych w branży transportowej, efektywne zarządzanie flotą przestało być dodatkiem – stało się fundamentem konkurencyjności przewoźnika.

Kluczowe elementy oferty SATIS GPS:
Precyzyjny monitoring floty pojazdów. System zapewnia lokalizację pojazdów w czasie rzeczywistym oraz rejestrowanie wielu istotnych parametrów eksploatacyjnych. Umożliwia to stałą kontrolę nad trasą, czasem postojów oraz prędkością. Wspiera planowanie i optymalizację przejazdów, co jest kluczowe dla zwiększenia efektywności pracy kierowców i kadry zarządzającej.

Zaawansowana kontrola paliwa i redukcja kosztów. Jedną z kluczowych funkcji jest szczegółowa kontrola obiegu paliwa w firmie. Dzięki algorytmom kompensacyjnym, odczytom z sond paliwowych oraz szyny CAN, system przeciwdziała nadużyciom, obniżając ryzyko kradzieży. Zintegrowanie modułu kontroli paliwa z systemami kart paliwowych oraz systemami kontenerowych i mobilnych stacji tankowania, pozwala na niezwykle dokładne wykonywanie bilansów paliwowych dla całej floty pojazdów. Monitoring spalania paliwa jest źródłem danych niezbędnych do sporządzenia raportów dotyczących realnych kosztów zużycia paliwa.

Autoryzowany system e-TOLL. SATIS GPS oferuje autoryzowane rozwiązania do kompleksowej obsługi elektronicznego poboru opłat drogowych w systemie e-TOLL. Dostarczane klientom urządzenia GPS, umożliwiają automatyczne wnoszenie opłat drogowych zgodnie z danymi lokalizacyjnymi. Jest to istotne wsparcie w zarządzaniu obowiązkami związanymi z opłatami w Polsce. Przewoźnicy mogą uniknąć opóźnień, mandatów czy też błędów związanych z niewłaściwym naliczaniem opłat drogowych.

Obsługa tachografu i raportowanie. Rozwiązania SATIS obejmują również wsparcie w obsłudze danych z tachografu, a także dostarczają zaawansowane raporty i analizy, które stanowią podstawę do optymalizacji procesów wewnętrznych i ograniczenia zbędnych przebiegów.

SATIS GPS, jako partner dla firm transportowych, łączy zaawansowaną telematykę z praktycznymi narzędziami do codziennego zarządzania flotą. Zapewnia pełną transparentność danych, elastyczność wdrożenia i wsparcie techniczne na każdym etapie współpracy, stanowiąc realne wsparcie w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku transportowym.

Czym oferta SATIS GPS wyróżnia się na rynku?

– SATIS to polski system telematyczny rozwijany od wielu lat z myślą o potrzebach krajowych i europejskich przewoźników – odpowiada Tomasz Krzemiński. – Wyróżnia nas kompleksowość oraz elastyczność wdrożenia – oferujemy zarówno gotowe rozwiązania, jak i możliwość dopasowania funkcji do specyfiki danej floty. System jest stale rozwijany – w ciągu roku realizujemy wiele aktualizacji, a nasze rozwiązania są zgodne z wymogami technologicznymi i prawnymi, m.in. w zakresie e-TOLL i SENT (System Elektronicznego Nadzoru Transportu, służący do przewozu towarów wrażliwych). Atutem jest też pełne wsparcie techniczne, szkolenia oraz możliwość integracji z innymi systemami używanymi przez klientów. Naszym celem jest nie tylko dostarczenie narzędzia do monitoringu, ale stworzenie platformy wspierającej świadome, oparte na danych zarządzanie transportem.

Firma SATIS GPS dostarcza rozwiązania telematyczne, dedykowane m.in. przedsiębiorstwom transportowym i logistycznym Źródło: SATIS GPS

 

Data System: platforma DSLocate

Firma Data System od ponad 20 lat rozwija technologie, które wspierają firmy transportowe w codziennym zarządzaniu flotą. Oferowane systemy łączą funkcje telematyki, monitoringu GPS, zdalnego odczytu tachografów, rejestracji przewozów SENT i automatycznego poboru opłat drogowych w ramach e-TOLL oraz już niedługo pojawi się nowy system w ramach EETS - DS/TOLL.
Sercem rozwiązań Data System jest platforma DSLocate, która integruje wszystkie kluczowe funkcje zarządzania flotą:

• Zdalny odczyt tachografów – eliminacja konieczności fizycznego pobierania danych, pełna zgodność z przepisami i mniejsze ryzyko kar.

• Integracja z e-TOLL i SENT-GEO – automatyczne rozliczanie przejazdów i obsługa przewozów towarów wrażliwych.

• Monitoring floty w czasie rzeczywistym – lokalizacja pojazdów, analiza stylu jazdy, trasy, przekroczenia granic i raporty eksploatacyjne.

• Kontrola paliwa – system oparty o dane z magistrali CAN, sondy paliwa i zabezpieczenie BakTir, który pozwala zredukować koszty paliwowe nawet o 25%.

Na początku 2026 roku firma zamierza wprowadzić na rynek DS/TOLL – pierwszy polski system EETS dopuszczony przez Krajową Administrację Skarbową.
– Jesteśmy pierwszym i jedynym polskim dostawcą EETS, a zarazem trzecim w całej Europie, który uzyskał oficjalne dopuszczenie do świadczenia tej usługi – zapewniają w Data System. – To ogromne wyróżnienie i potwierdzenie jakości naszych rozwiązań technologicznych. Dla przewoźników oznacza to realną alternatywę wobec zagranicznych gigantów. Wybierając lokalnego dostawcę, klienci zyskają nie tylko europejski standard rozliczania opłat, ale także pełne wsparcie techniczne i serwisowe w Polsce – szybkie, dostępne i prowadzone w języku, którym mówią na co dzień.
Dzięki DS/TOLL przewoźnicy będą mogli rozliczać przejazdy w wielu krajach Unii Europejskiej, korzystając z jednego urządzenia i jednej umowy. To przełomowe rozwiązanie, które upraszcza formalności, skraca czas rozliczeń i zwiększa bezpieczeństwo operacyjne, a przy tym wzmacnia pozycję polskiego kapitału na europejskim rynku transportowym. (red) < Data System_Lokalizacja pojazdów> Data System oferuje m.in. monitoring floty w czasie rzeczywistym, w tym – lokalizację pojazdów Źródło: Data System

Data System oferuje m.in. monitoring floty w czasie rzeczywistym, w tym – lokalizację pojazdów Źródło: Data System

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.